Tuesday, December 27, 2011

Our loooonnnggg weekend

Olla peeps,

How's your weekend goes?Best kan dapat cuti lama, santai bersama keluarga.Pagi ni bangun, macam malas je nak gi office...

Last weekend kami tak holiday ke mana pun. Habiskan waktu di KL jer.Sabtu attend my cousin nyer wedding.Best dapat jumpa dengan sedara mara.
 Haniza, my cousin. Sangat cantik on that day.
 Congratulations on your wedding.Wish you a blessing wedding dan kekal hingga akhir hayat.


Ahad,bangun pagi hubby ajak ke Jusco Rawang yang baru dibuka.Had lunch kat Nandos.Kami lebih suka Nandos compared to Kenny Rodgers.Banyak jugak membeli di F.O.S and Jusco.Oh i bought one new blouse for me kat F.O.S. Kat F.O.S ni banyak juga baju yang cantik, cuma kena pndai pilih la.Kadang-kadang size tak de...Hubby bought new sandal for me kat Camel.Oh...kat sini juga ada Daiso.One of my favourite place.


 Papa dan Adik.

 Adik pretend to cut Abang.

 Portuguese Salad. Sedap.

 Hot Peri-peri Chicken.

Adik had this kids meal.Bbq chicken with peri corn and fruits.Noticed that Adik not a picky eater now.Sangat loves the corn.
Balik dari Jusco, singgah pula di SSF.Beli bunga untuk hiasan di rumah.Then, hubby singgah di nursey di Sungai Buloh, beli batu-batu kecil untuk taman kami.

 Nice colour Daisies.Actually, I lagi suka bunga hidup.Tapi macam manalah nak mantain kan?Lagi pun, area rumah ni tak ada flower shop with reasonable price. Kalau lah tinggal di Cameron Highland, mesti rumah penuh dengan bunga.

Oh...saya juga teringin untuk ada rumah di CH. It's one of our dream.Thankful coz hubby really understand and shared my dream.Insya Allah, jika ada rezeki lebih, boleh lah ada rumah di sana. A vacation house.Tak perlu besar, just enough to shelter for 4 of us. Amin....mudah-mudahan dipermudahkan.

Hydrangea is one of my favourite flower. Tapi tanam tak mahu hidup lama.The other day pergi nursery, tak ada. masih belum sampai.Plan to have it soon.Kali ni mesti jaga dengan baik....

Monday, duk rumah jer.Kemas rumah dan masak.Cooked roasted chicken and lasagna.
 The chef and the chicken.Oppss...abaikan kichen yang bersepah tu.

 Before masuk oven.We bought XL chicken.Full with veges...

 Hasilnya.So yummy.....

Lasagna yang tak cantik, tapi yummy....

Lepas masak dan kemas rumah, masa untuk pamper kan diri.Did manicure with this new set , beli kat Ikano Power Centre.Sekali-sekala mesti manjakan diri, disamping manjakan orang tersayang.


 Hasilnya...kuku yang cantik bersinar.

Tiada apa yang lebih menggembirakan.Time with families cannot we swap with other precious things in this world.For me, keluarga adalah segalanya.

There goes our long weekend.How's yours?

No comments:

Post a Comment